Marketing internetowy

MARKETING INTERNETOWY

Reklama jest dźwignią handlu, a my chcemy Ci pomóc w tym, aby ta dźwignia zadziałała działała dokładnie tak jak zamierzałeś, czyli przynosząc Ci korzyści, a nie kłopoty i problemy. Choć obecnie wydawać by się mogło, że nie ma nic bardziej prostego niż prowadzić kampanie reklamowe i działania marketingowe firmy ponieważ wystarczy do tego mieć dostęp do Internetu to nic bardziej mylnego! Gonszcz regulacji, mnogość kruczków prawnych, a finalnie – bacznie patrząca Ci na ręce konkurencja, która tylko czeka na Twoje potknięcia! To jednak zdecydowanie nie wszystko!

To że Internet nie jest „wolnym medium” wie już obecnie chyba każdy jego użytkownik. Nigdy jednak aż tak wyraźnie jak obecnie nie było widocznym, że przestrzeganie prawa przez jego użytkowników jest aż pod taką obserwacją organów państwa. W ostatnim czasie Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów co raz częściej wszczyna postępowania, które wiążą się z działaniami influencerów, czy też digital marketingiem. Kary które są nakładane za niezgodne z prawem działania marketingowe w Internecie dawno już przekroczyły setki tysięcy złotych.

Umowa z agencją digital marketingową

Niezależnie, czy reprezentujesz agencję digital marketingową, czy też firmę, która z nią współpracuje z pewnością wiesz, że jasność i świadomość stron odnośnie wzajemnych praw i obowiązków to podstawa dobrej i długotrwałej współpracy. Co najmniej podświadomie wiesz również, że gdy dochodzi do sporu w tym zakresie rozstrzygająca będzie umowa. Ważne jest więc, aby była ona napisana nie tylko klarownie, ale też aby dokładnie opisywała zakres działań, którego ma dotyczyć. Niestety bardzo często spotykamy się z sytuacją, gdy umowy z agencją albo są podpisane w taki sposób jakby specjalistyczna agencja miała wykonywać bliżej nieokreślone działania i w bliżej nieokreślonym czasie, albo też w taki w którym brak w przedmiocie umowy połowy niezbędnych do przeprowadzenia danych działań procesów, ponieważ Klient nie był świadom jakie mają to być działania. Jeśli chcesz tego uniknąć dobrze jest nie tylko przeanalizować wzajemne oczekiwania i ustalenia stron, ale też ująć je w precyzyjne zapisy umowne. Będzie to możliwe tylko wtedy, gdy współpracujesz z prawnikami, którzy „rozumieją internety” i wiedzą jak wyglądają poszczególne usługi digital marketingowe. W tym zakresie możemy Ci pomóc!

Audyt reklamy w kontekście jej zgodności z prawem

Czy wiedziałeś, że nie każda reklama jest dozwolona? Prawdopodobnie tak! Sęk w tym, że często dotyczy to nie tylko tych najbardziej typowych przypadków, ale też zupełnie mniej oczywistych. Poza branżami, w których treści reklamowe są regulowane, czy też zupełnie zakazane są też przepisy ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji i o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym. Te ostatnie dotyczą wszelkich treści marketingowych, a ich nieprzestrzeganie może doprowadzić do tego, że przyjdzie Ci zapłacić surową karę administracyjną, albo odszkodowanie na rzecz konkurencji.
Oczywiście im bardziej nieszablonowa reklama tym trudniej z góry założyć, że będzie ona zgodna z prawem. Dlatego też tak ważnym jest, aby w szczególności w przypadkach niestandardowych działań reklamowych nie tylko specjaliści od marketingu dokonali analizy kontentu, którym zamierzasz podbić rynek, gdyż w innym przypadku zamiast lawinowej sprzedaży możesz spotkać się z milionowymi karami.

Zwalczanie nieuczciwej konkurencji w reklamie

Z pewnością Twoja firma była już w sytuacji, gdy jej konkurencja podejmowała skuteczne działania reklamowe, na które nie zdecydowałeś się ze względu na to, że prawnik wytłumaczył Ci, że są one sprzeczne z prawem. Cóż takie sytuacje zdarzają się w realnym biznesie jednak nie musisz biernie czekać i patrzeć, czy odpowiednie organy podejmą działania i zakończą te nielegalne działania Twojej konkurencji.
Warto wiedzieć, że w przypadku bezprawnych, sprzecznych z prawem działań reklamowych, czy marketingowych Twojej konkurencji jeśli bezpośrednio naruszają one Twoje interesy możesz wystąpić z odpowiednimi żądaniami w oparciu o ustawę o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Jeśli natomiast działania te jedynie pośrednio przynoszą Ci szkodę, a są one bezprawne to możesz podjąć działania mające na celu to, aby zajął się nimi odpowiedni organ! Nie musisz biernie czekać, aż nielegalnie działająca konkurencja odbije Ci klientów! Możesz działać także prawnie aby temu zapobiegać!

Analiza treści influencerskich w kontekście ich zgodności z prawem

Jeśli jesteś influencerem to z pewnością słyszałeś ostatnio wielokrotnie o wzmożonych działaniach Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów i wielosettysięcznych karach. W większości przypadków takich kar dałoby się uniknąć, gdyby influencerzy przeanalizowali prawnie swoje działania.
Jeśli chcesz mieć pewność, że Twoje posty zarazem są prawidłowo oznaczone, ale też nie są oznaczone „bardziej niż to konieczne” to powinieneś te kwestie skonsultować z prawnikiem, który dobrze zna te tematy!

Analiza narzędzi marketingowych i sprzedażowych

Słyszałeś o świetnych narzędziach automatyzującym marketing i sprzedaż? Jasne, jest ich wiele, ale nie każde jest legalne, a do legalnego wykorzystania części z nich koniecznym jest spełnienie szeregu obowiązków. Mówiąc krótko, jest wiele narzędzi które byłyby idealne dla zwiększenia sprzedaży w Twojej firmie sęk w tym, że sposób w który działają w połączeniu z realiami rynku czyni je niezgodnymi z prawem, ewentualnie takie ich wdrożenie, aby były one zgodne z prawem rozmija się z możliwością ich efektywnego wykorzystania. Dobrze jest więc każde nowe narzędzie poddać dokładnemu audytowi w kontekście prawnej możliwości jego wykorzystania zanim zostanie ono użyte. Oszczędzi to z pewnością ryzyka związanego z wdrażaniem nielegalnych rozwiązań, pomoże to prawidłowo wdrożyć te legalne, a finalnie może pomóc w zaoszczędzeniu setek tysięcy złotych.

Analiza regulaminów platform społecznościowych

Głównym źródłem Twoich leadów i miejscem, w którym gromadzi się Twoja społeczność są social media i nie chciałbyś przez jeden nieroztropny krok stracić swoich zasięgów? Lepiej więc przed podejmowaniem kolejnych działań marketingowych dobrze poznać zasady rządzące się tymi platformami i ich przestrzegać. Dlatego też warto przed podjęciem bardziej nieszablonowych, czy niestandardowych działań w ramach platform społecznościowych przeanalizować je w kontekście ich regulamin. Sprawa jest o tyle ważniejsza i bardziej skomplikowana jeśli weźmie się pod uwagę fakt, iż każda z tych platform posiada swój własny regulamin, ale w zasadzie w każdym z nich nieprzestrzeganie zasad społeczności, czyli właśnie tych regulaminów, może być podstawą nawet do zablokowania Twojego profilu, a w skrajnych przypadkach dożywotnim zakazem korzystania z danej platformy.

Odwołania od blokad treści w platformach społecznościowych

Niezależnie od tego na jakiej platformie społecznościowej działasz w zasadzie w każdej z nich istnieje możliwość, a niekiedy konieczność blokowania określonych treści. Często jednak takie blokady odbywają się bez ich dostatecznej analizy, pomijają że zapożyczenia z cudzej twórczości mają miejsce w ramach prawa cytatu, czy też na określone treści posiadasz licencje. Bardzo często blokady dokonuje też algorytm, który po prostu namierza metadane przypisane do określonych utworów w Twoich treściach i po ich wykryciu, niezależnie od tego czy zamieściłeś je legalnie, blokuje je.

Możesz temu jednak zaradzić składając odpowiednio przygotowane odwołanie. W przypadku treści wideo, których wyprodukowanie kosztowało Ci wiele czasu, pracy i pieniędzy takie działanie jest zresztą bardzo celowe. Jeśli odwołanie zostanie odpowiednio przygotowane daje ono znaczną szanse na odblokowanie wcześniej zablokowanych treści, a nawet jeśli nie uda się to na poziomie danej platformy to warto wiedzieć, że w niektórych przypadkach istnieje możliwość odwołania się do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Jeśli więc chcesz złożyć skuteczne odwołanie od zablokowania Twoich treści możesz skorzystać z naszej pomocy.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami, chętnie odpowiemy na Twoje pytania dotyczące naszej oferty i przedstawimy rozwiązania dostosowane do Twojego biznesu.
Piotr Kantorowski
wspólnik / radca prawny

Pozostałe specjalizacje

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI

JAK MOŻEMY CI POMÓC?​

Skontaktuj się z nami telefonicznie, drogą maliową lub wypełniając formularz kontaktowy. Przedstawimy Ci szczegóły naszej oferty i porozmawiamy o Twoim biznesie.

    Przetwarzamy Twoje dane osobowe, aby udzielić odpowiedzi na Twoją wiadomość.
    Administratorem Twoich danych osobowych jest Kancelaria Prawna Kantorowski, Głąb i Wspólnicy Sp.j. Przysługuje Ci prawo wniesienia sprzeciwu, prawo dostępu do danych, prawo żądania ich sprostowania, ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Szczegółowe informacje znajdziesz w naszej Polityce prywatności

      Etiam magna arcu, ullamcorper ut pulvinar et, ornare sit amet ligula. Aliquam vitae bibendum lorem. Cras id dui lectus. Pellentesque nec felis tristique urna lacinia sollicitudin ac ac ex. Maecenas mattis faucibus condimentum. Curabitur imperdiet felis at est posuere bibendum. Sed quis nulla tellus.

      ADDRESS

      63739 street lorem ipsum City, Country

      PHONE

      +12 (0) 345 678 9

      EMAIL

      info@company.com